Saturday, October 20, 2012

study week, MUET & PSPM 3

Assalamualaikum,

Hai semua budak comel,

entry lepas aku dh siap wish kat semua good luck utk MUET dan final tp ada lagi entry plak hehehe walaupun dh niat nk stop kejap sampai la final. Nak buat mcm mn , bila ada idea tgn tu mcm laju jaa nk post something hehehe.

Bermula minggu lepas , kelas di bilik tutorial dh cancel sebab nk bagi laluan kt MUET tp kuliah still ada tp aku ni nakal sikit sebab ISnin tu aku skip kuliah BIO & Math...
ok aku pun manusia biasa yg ada niat x baik tp memandangkan kuliah bio tu lecturer aku cakap utk budak tutor dia jaa tp open dekat budak tutor lain so aku pun decide x mau p hehehe... kuliah math lepas kuliah bio so kami dh tunggu lama dekat dwn kuliah (area luar jerr hehehe) then kami pon decide x mau p jgk kelas tuhhh...hmmmm!!! nampak arkk bila KEMALASAN MULA MENGUASAI DIRI mcm2 idea keluar hehehe...

tp time tuhh laa ada pakcik jual buku kat area banquet so aku pon p la survey...
then tetiba nampak buku ni


aku dh baca separuh and its really good for those yg rasa masalah tuu merupakan satu punca dia x nak senyum... YUP!! aku terkejut bila one of my friends told me that i'm her strength..arrr i don;t know whether its look funny for some people but i take it seriously and really proud of it.. hahaha just wondering my smile can make her smile also hahhahaha.... xdak sapa pun pernah bagitau aku cmni sebelum nii.. hehehe..

sebenarnya senyuman kita ni membuatkan kita melupakan seketika masalah kita... buku ni banyak bagi input tambahan dekat aku yg ramai lagi dekat luar sana mempunyai masalah yg lagi besar dari aku tapi masih mampu tersenyum...

TAPI senyuman juga ada banyak jenis...

senyum kambing, senyum sinis, senyum hipokrit , senyum ORIGINAL ni aku tambah sendiri hehhehe...

maybe bila aku balik rumah nnt kot baru nk sambung baca...



then KHAMIS tuhh pusing2 lagi dekat banquet so niat nk beli majalah SOLUSI tp bila tgk buku ni aku dh jatuh hati hehehe.. aku cari lama dh buku niii





YUP!! ini kompilasi artikel-artikel BEDUK DIKETUK, oleh kolumnis & ketua editor SOLUSI, PAHROL MOHD JUOI
serius best sebab aku suka baca dia punya bahagian hehe...

and surprisingly i managed to finish the book in just one day...walaupun dh beli buku senyumlah karya Syed Alwi Alatas hari isnin tuhhh hheheheh..


aku tertarik dengan buku tuhh sebab cover dia menarik hehehe.. walaupun pepatah Inggeris berkata

DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER

...

Posted by mimiconan at Saturday, October 20, 2012

http://edogawamimi.blogspot.com/2012/10/study-week-muet-pspm-3.html

No comments:

Post a Comment