Thursday, August 25, 2011

Attention!!


Attention!! – Atikah Tarmizi

"Apa pun masalahmu ia pasti akan berlalu"

Saya berbesar hati ingin mem'promote' buku hasil karangan Syed Alwi Alatas yang bertajuk "Senyumlah"

Secara kasarnya, buku ini boleh membuatkan anda tersenyum bila membacanya. hehehe.. yup! ia mengajar kita untuk tersenyum bila menghadapi masalah-masalah hidup. Juga menyediakan cara-cara yang terbaik on how to deal effectively with our problems. JUGA, banyak kata-kata spiritual yang bisa membangkitkan semangat kita bila berhadapan dengan masalah hidup.

Jadi, kepada sesiapa yang hidupnya sentiasa bermasalah seperti saya, saya WAJIBkan anda untuk membeli buku ini. WAJIB ok..!

Antara point yang berjaya menyentuh kalbu:

"Kehilangan dan musibah tidak seharusnya menjadi alasan untuk gagal. Bahkan sebahagian kelemahan atau kehilangan yang kita alami mungkin dapat memberi kekuatan dan memberi peluang kemenangan bagi kita"

"Ujian itu datang untuk mengangkat darjat manusia dan untuk mangangkat sifat terbaik yang terpendam pada diri sesorang dan untuk membersihkan kotoran-kotoran yang ada di dalam diri atau di tengah masyarakat"

dan...

sila baca sendiri...


----------------------------------------------------------------------

1) Jangan tak beli ok!

2) Book particulars: Syed Alwi Alatas, terbitan Galeri Ilmu Sdn. Bhd. harga RM21.00. Cuba cari kat kedai2 buku. mesti ada.

3) Kalau tak jumpa, boleh lah PM saya kat email yg ada kat tepi ni :D (wahh! tak pernah aku excited sebegini rupa).

4) Actually, bab 1 pn aku xabih baca lg, tp dah semangat nk promote. Ini nak menunjukkan betapa 'kena'nya buku ini dengan apa yang aku alami sekarang. Ia dtg tepat masa dan ketika aku mengahdapi masalah. Alhamdulillah..semuanya dgn izin Allah.

5) Kalau penulis ni tau aku promote buku dia, mesti dia terharu. hehehe..

ok. wassalamualaikum.


beli tau! :)


http://atikahtarmizi.blogspot.com/2011/06/attention.html

No comments:

Post a Comment